Friday 20 September 2013

Sadness :(

Today 20 september 2013 . suda sepuluh hari arwah adiq meninggal kan kita . kesedihan . pilu . sakit . tak terima kenyataan sentiasa bermain di fikiran . tak dapat gambar kan perasaan sedih yang teramat sangat . sedih kehilangan seorang yang sebagai  adiq , family , sahabat and separuh jiwa aku . Nak buat cam mana lagi . benda da berlaku . berlalu and tak kan kembali . Tangisan ini tidak bererti lagi . hah . ayat yang memberi sejuta makna .

10 sep hari kematian . awal pagi but aku dapat taw pukul 2 petang . pukul 3 dah nak kebumikan arwah . first elah coll cakap : akak taw tak lagi . hah ? x twu pon . haha . boleh melawak pulak . she say . adiq dah tak de . bluurr sekejap . then i say : elah nie . jangan memain ahh . cakap la betol-2 . elah ulang lagi : adiq mahirah dah meninggal . terdiam . nothing to say . end the coll . x boleh fikir nak buat apa . then buka fb still tak percaya langsong . siap tag nama arwah lagi . x mungkin adiq yang meninggal kot . air mata dah mencurah-curah . mahirah lain nie . x pecaya lah .

Then when azah coll . slow talk . eemmm . betol ! adiq mahirah lah yang meninggal . aaarrrrrhhhhhh . kemas barang . want to back home now ! but but but  i`m not strong to stand . i can`t ! . i can`t back home with this situasion . okey coll umi . x boleh tahan dah perasaan nie . huuuaaa . sampai umi pon nangis . susah anak umi nak nangis but when dah nangis . akan merisau kan umi je . haha . cakap nak balik because bla bla bla kan . yang penting nya nak balik jugak !! . then umi say so simple : kak cuba tenang . istigfar banyak-2 . pegi ambik wuduk and solat dulu . baca quran sedekah kan untuk arwah then umi coll balik . buat ja apa yang umi suroh . alhamdulilah lepas buat semua nie it better then tadi .

Umi cakap kak tak payah balik sebab keadaan kat peneng nie pon tengah hujan lebat . tak berhenti langsong . dah dua hari hujan lebat . kalau kak balik pon susah untuk kak nak gi melawat arwah . lagi pon arwah dah dikebumikan . then aku buat balik ujung minggu . mungkin talk dengan umi nampak macam tenang ja but betol nya aku rasa menyesal sangat belajar sini . jauh . if anything happen ? i`m the last one know .

Hujung minggu sampai peneng benda petama yang aku buat . melawat kubur arwah adiq dengan azah and farah . lama sangat aku duduk kat kubur . x sampai hati . sayang . x sanggop nak tinggalkan kubur . nak tingglkan adiq aku kat dalam tu . huh . azah lah peneman . penawar . then kami pi jumpa kembaq adiq . kak masirah and elah sekali . jumpa la depa . okey okey sangat . yes ! aku sebagai kakak mesti lah kuat depan adiq-2 . bagi semangat sebab depa perlu kan aku tapi aku pon x tahan sebenarnya . huuuaaaa

Aku x mau taw sikit pon cerita macam mana adiq meninggal . kemalangan or semua . aku tak sanggop nak dengaq . lagi pon masih dengaq lagi suara arwah and sebelom ni arwah ada cakap . if aku cuti nak ajak keluar sesama . main bowling . wayang . main game sesama tapi semua tak sempat . kita merancang tapi Allah dah tentukan . Adiq nak tawu . you my only one . sesungguh nya Allah telah mengambil seseorang yang begitu aku sayang .

This time , last years , everything was so different !! . Air mata ini terus mengalir ! adiq tawu x . kak teringin sangat nak cium dahi adiq untuk yang terakhir kali nya . back i can`t . kak x sempat . kak x de kat situ . kak x dapat lihat adiq and kak sangat sangat menyesal !

No comments:

Post a Comment